Haberler      English      العربية      Pусский         Kurdî      Türkçe Delivering News and Insights Around the World Keltis
  En.Haberler.Com - Latest News
SEARCH IN NEWS:
  HOME PAGE 25/11/2020 08:47 
21.11.2020 03:57 News >> Zimbabwe Regime Issues Television Broadcasting Licenses

Zimbabwe Regime Issues Television Broadcasting Licenses

Zimbabwe Television currently sole national television station operational in country.

The regime in Zimbabwe announced Friday that it licensed six more television stations out of 14 that applied.
Zimbabwe Television run by the Zimbabwe Broadcasting Corporation is currently the sole national television station operational in Zimbabwe.
Amongst successful applicants was the state-controlled, Zimpapers Television Network (ZTN), which was awarded a free-to-air television network license by the Broadcasting Authority of Zimbabwe (BAZ).
ZTN is a sister company of Zimbabwe Newspapers 1980 Private Limited, which is directly controlled by the government known for stifling media democracy.
Owned by business tycoon James Makamba, Zimbabwe's only privately owned broadcasting station, Joy TV, which began operations in July 1998 but was shut down May 31, 2002, after a lease agreement the station had with the Zimbabwe Broadcasting Corporation, was annulled on grounds it violated the 2001 Broadcasting Services Act.
Almost 20 years later, Zimbabwe's regime licensed other players in the television broadcasting industry, but pro-democracy activists doubt the government's sincerity to license new players.
"ZTN for instance falls under Zimpapers which apparently is under the control of the government and we know how the Zimbabwean government treats anyone it thinks is against it," Claris Madhuku, who heads the Platform for Youth Development, told Anadolu Agency.
Under Zimbabwean President Emmerson Mnangagwa's rule, journalists like Hopewell Chin'ono have been arrested ostensibly for inciting public violence although he exposed alleged government corruption involving coronavirus supplies that implicated the president's son, Colin Mnangagwa.
However, announcing the licensing, Charles Sibanda, chairman of BAZ, hailed the move he said was the emancipation of airwaves in the southern African nation.
"The Broadcasting Authority of Zimbabwe would like to express appreciation to all those who showed interest and indeed the general public for actively participating in this historic process of facilitating the opening up of broadcasting airwaves for multiplicity in television services," Sibanda told reporters in Harare.
But applicants like Heart & Soul Television, which is owned by Trevor Ncube, one of Mnangagwa's advisors, was not successful although Jester Media trading as 3K TV managed to secure a license although it falls under the Associated Newspapers of Zimbabwe (ANZ) which publishes the Daily News, an anti-government newspaper.
Ncube is the owner of Alpha Media Holdings which publishes newspapers deemed to be hostile to the regime -- Newsday, The Zimbabwe Independent and The Standard.
Other television stations that received licenses include Rusununguko Media's NRTV, Acacia Media Group's Kumba TV, Fairtalk Communications' Ke Yona TV and Channel Dzimbahwe's Channel D. -



        Latest News
Ecuador's Interior Minister Dismissed 39 minutes ago...
Maria Paula Romo accused of allowing harsh police intervention during anti government protests in 2019.
Mexico: 113 Bodies Found In Mass Grave 39 minutes ago...
Since 2006, 6,900 corpses have been discovered in 4,092 secret graves nationwide.
Niger's Former President Mamadou Tandja Dies At 82 39 minutes ago...
Government announces three days of national mourning.
Syria Claims Israel Struck Areas South Of Capital 23 minutes ago...
Airstrikes caused only material damage, according to Syrian military.
Anadolu Agency's Morning Briefing – November 25, 2020 8 minutes ago...
Daily briefing on novel coronavirus pandemic worldwide, Turkey, other developments.

 
      Top News
Syria Claims Israel Struck Areas South Of Capital Syria Claims Israel Struck Areas South Of Capital
Azerbaijani Leader Slams Western Pro-Armenian States Azerbaijani Leader Slams Western Pro-Armenian States
Turkish Ruling Party Blasts Australia's Killing Afghans Turkish Ruling Party Blasts Australia's Killing Afghans
Spain: Highest Daily Surge In Virus Deaths Since Spring Spain: Highest Daily Surge In Virus Deaths Since Spring
German Troops Searched Ship On EU Orders: Defense Chief German Troops Searched Ship On EU Orders: Defense Chief
Turkey Expects EU To Acknowledge Its Mistakes Turkey Expects EU To Acknowledge Its Mistakes
PKK Terrorist Neutralized By Turkish Intel In N. Iraq PKK Terrorist Neutralized By Turkish Intel In N. Iraq
Turkish Banking Watchdog Takes New Normalization Step Turkish Banking Watchdog Takes New Normalization Step
66% Of Republicans Want Trump To Run In 2024: Poll 66% Of Republicans Want Trump To Run In 2024: Poll
Football: Juventus' Turkish Defender Demiral Injured Football: Juventus' Turkish Defender Demiral Injured